
Z czasem przyzwyczajamy się różnych fanaberii naszych samochodów - do tego, że głośniej chodzą, że konsumują olej czy świecą nam w twarz rozmaitymi kontrolkami na desce rozdzielczej. Często pewne zmiany następują ewolucyjnie, nasz silnik chodzić odrobinę głośniej każdego dnia i dopiero po miesiącu zauważamy, że jakoś tak podejrzanie wyje...
Musimy pamiętać również, że silnik i jego okolice to nie tylko to, co widzimy pod maską, ale również to, co słyszymy w trakcie jazdy, czy to, co nasze auto zostawia po sobie... Tu mamy na myśli nie tylko plamy oleju pozostawione na miejscach parkingowych, ale także spaliny, a zwłaszcza ich ilość. Jeśli nasze auto zostawia za sobą chmurę czarnego dymu, powinniśmy wybrać się z nim do warsztatu, nie zaś przyklejać na zderzaku naklejkę z napisem "diesel musi dymić".
Wreszcie, dźwięki dobywające się z okolic silnika wcale nie muszą pochodzić z samego silnika. Kiedy przygotowywaliśmy materiały do projektu "Bezpieczny Przebieg" okazało się, że często jako "usterka silnika" zgłaszane są... problemy ze sprzęgłem. Sprawdź poniżej listę najczęściej spotykanych w naszej okolicy - a więc w Zabrzu - problemów związanych z tym, co pod maską!
Silnik bardzo głośno pracuje

Stukanie w silniku
Stukanie pod maską, czy to tylko chwilę po zapaleniu silnika, czy przez cały czas pracy, świadczy o zużyciu lub uszkodzeniu jakiegoś elementu. Stukania w silniku nigdy nie należy ignorować i jak najszybciej trzeba udać się do mechanika – może to być kwestia części, których awaria doprowadzi do trwałego uszkodzenia silnika samochodu.
Olej na silniku
Jeśli po otwarciu maski na elementach silnika widzisz olej lub inny płyn, oznacza to uszkodzenie uszczelki lub przewodu, którym ten płyn jest transportowany w obrębie silnika. Po ostygnięciu silnika wyczyść wszystkie elementy papierowym ręcznikiem lub ścierką z niewielką ilością wody, a następnie udaj się na krótką przejażdżkę. Jeśli plamy znów się pojawią, udaj się do mechanika. Jeśli nie, kontroluj możliwe wycieki raz na kilka dni, aby ustalić, na którym elemencie się pojawiają. W każdym wypadku sprawdź również poziom wszystkich płynów (hamulcowy, chłodniczy, poziom oleju).
Dzwonienie na luzie

Plama pod samochodem
Najpierw sprawdź poziom wszystkich płynów w pojeździe – oleju, płynu hamulcowego, chłodniczego oraz płynu do spryskiwaczy. Jeśli poziom któregoś z nich jest niski, udaj się natychmiast do warsztatu. Jeśli nie, obserwuj w trakcie jazdy inne objawy działania silnika. Wyciek z któregokolwiek układu nie powinien być ignorowany.
0 komentarze:
Prześlij komentarz