
Kiedy jednak faktycznie przenosi się to na jakość świadczonej pomocy? A kiedy rzeczywiście pozwala na uzyskanie zwrotu z inwestycji, jaką są działania charytatywne?
Działamy w „naszej branży”
Kiedy firma wspiera jakąś instytucję, która działa w podobnej branży zyskuje podwójnie – nie tylko realizuje działania, które dobre są dla jej wizerunku, ale także pokazuje pewną spójność swojej strategii. Poza daniem pieniędzy na jakieś wydarzenie firma może przekazać swoją wiedzę, podzielić się doświadczeniem i rozwinąć dzięki temu działalność wspieranej fundacji czy stowarzyszenia.
Oprócz tego jest to doskonała okazja do wymiany doświadczeń i komunikacji z organizacjami, które mają coś do powiedzenia na temat produktu. Przykładowo, hurtownia obuwia sportowego nawiązuje współpracę z naszą Fundacją. Nie tylko działa na rzecz promocji sportu, co leży w jej „naturze”, ale także może dowiedzieć się czegoś interesującego o ludziach, którzy ją interesują – na przykład, że wielu biegaczy kupuje swoim dzieciom obuwie sportowe, bo uważa, że jest zdrowsze i wygodniejsze. Ta wiedza może pozwolić rozwinąć biznes.
W gruncie rzeczy bowiem angażowanie się w takie działania jest formą reklamy, ale taką, która pozwala na dwustronną komunikację, zbadanie rynku i dojrzenie nowych możliwości.
Działania dla pracowników

Wszystko, od szkoleń, po systemy motywacyjne, na imprezach integracyjnych i spotkaniach dla rodzin pracowników skończywszy, jest doskonałym pomysłem na związanie pracownika z firmą. Jeżeli przy tym odbywa się to z udziałem jakiejś organizacji, synergia pozwala na stworzenie zupełnie nowej jakości w stosunkach firma – pracownik.
Jasne, piknik rodzinny dla pracowników dużego warsztatu samochodowego będzie fajną sprawą. Ale spotkanie z rodzinami na zawodach rowerowych, gdzie będzie można wykorzystać swoje umiejętności także przy „lżejszym” sprzęcie może być ciekawszym przeżyciem i lepszą zabawą niż kolejne „spotkanie na kiełbaskę” z szefem.
Nieufny beneficjent
Wg badań przeprowadzonych na Zachodzie, tylko 5% uważa, że firmy angażują się w działania PR, bo naprawdę chcą coś zmienić. Gros społeczeństwa widzi w tym więc tylko marketing, sposób na zrobienie sobie reklamy rękami stowarzyszeń czy fundacji i de facto działanie mające na celu maksymalizację zysku.
To, czy działania są spójne z wizerunkiem firmy i jej misją oraz narracja prowadzona zarówno przez firmę jak i zaangażowaną organizację może pokazać, że faktycznie stoi za tym idea – a nie tylko chęć pokazania swojego produktu w kontekście, który wywoła w potencjalnym kliencie emocje.
PR-owy wyskok

Ważny jest tutaj nie tylko przekaz skierowany do społeczeństwa, ale także zaangażowanie w działania podejmowane przez NGO, które akcje CSR dla firmy realizuje. Jednorazowa wpłata sprawia, że firma może odejść w zapomnienie w następnym tygodniu i nikt, poza księgową, nie zapamięta jej nazwy. Współpraca i porozumienie ma zdecydowanie lepsze efekty, bo korzystając z wiedzy NGO i faktu, że są one najbliższej społeczeństwa – a więc klientów, można jednocześnie rozwijać swoją firmę jak i budować pozytywną narrację na temat jej marki.
Nasza Fundacja realizuje działania CSR opierające się przede wszystkim na komunikacji - zależy nam na korzyściach, które współpraca przyniesie obu stronom. Zajrzyj do zakładki współpraca, aby dowiedzieć się więcej.
0 komentarze:
Prześlij komentarz